کد مطلب: 140212
سفير عربستان ايران را به دخالت در امور کشورهاي همسايه متهم کرد
تاریخ انتشار : 1395/04/12 20:43:21
نمایش : 1274
سفير عربستان در منامه، ايران را به دخالت در امور داخلي کشورهاي همسايه متهم کرد.














به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از خبرگزاري بحرين «بنا»، «عبدالله آل شيخ» سفير عربستان در منامه پايتخت بحرين، با فراموش کردن دخالت کشورش در امور بحرين و سرکوب انقلاب 2011 اين کشور توسط نظاميان سعودي، گفت: امنيت بحرين جزء لاينفک امنيت عربستان سعودي است.

آل شيخ در گفتگو با روزنامه «اخبارالخليج» ايران را به دخالت در امور داخلي بحرين متهم کرد و در پاسخ به اين سؤال که آيا براي آنچه که آن را تدام سياست‌هاي خصمانه ايران عليه همسايگان خود خواند، گام‌هايي قوي‌تر وجود خواهد داشت، اظهار کرد کشورش هرگونه دخالت در امور داخلي بحرين يا ساير کشورها توسط هر کشوري را مردود مي‌داند.

وي افزود: عربستان در اين راستا، مسير واضحي را در پيش گرفته و هرکس که بخواهد در امنيت پادشاهي عربستان و بحرين اختلال ايجاد کند، با شدت و قاطعيت پاسخ آن داده خواهد شد.

اين اظهارات سفير عربستان در حالي صورت مي‌گيرد که سال 2011، در پي شدت گرفتن موج انقلاب مردمي 14 فوريه، وارد بحرين شده و انقلاب اين کشور را سرکوب کردند.

عربستان سعودي در اقدامي مشابه، از ابتداي سال گذشته براي سرکوب انقلاب مردم يمن، جنگي عليه اين کشور با عنوان «طوفان قاطعيت» به راه انداخت و با گذشت يک سال و اندي جز ويراني و کشتار کودکان يمن که اعتراض سازمان ملل را به دنبال داشت، چيزي براي اين کشور به ارمغان نياورده است.

هفته گذشته نيز رژيم بحرين که از ابتدا دنبال رو سياست‌هاي سرکوب‌گرانه آل سعود بوده‌اند، در ادامه سرکوب خواسته‌هاي مسالمت آميز مردم بحرين، تابعيت «شيخ عيسي قاسم» را لغو کرد.

پيشتر نيز دولت بحرين هرگونه اعتراض به خود را اخلال در امنيتي ملي خوانده و با چسباندن انگ «مزدور ايران» به مخالفان خود، آن‌ها را از صحنه حذف مي‌کرد.



انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg